Saturday, January 12, 2008

دریغا!



دل من همی داد گویی گوایی
که باشد مرا روزی از تو جدایی


بلی هرچه خواهد به مردم رسیدن
بر آن دل دهد هر زمان گوایی


من این روز را داشتم چشم و زین غم
نبودست با روز من روشنایی


جدایی گمان برده بودم و لیکن
نه چندان که یک سو نهی آشنایی


به جرم چه راندی مرا از در خود؟
گناهم نبودست جز بی گنایی


بدین زودی از من چرا سیر گشتی
نگارا بدین زود سیری چرایی؟


سپردم به تو دل ندانسته بودم
بدین گونه مایل به جور و جفایی


دریغا! دریغا! که آگه نبودم
که تو بی وفا در وفا تا کجایی!

13 comments:

Anonymous said...

*...



دل می رود ز دستم ،

بی دل ،

که را پرستم !؟



...*

Anonymous said...

اگه دستم به جدايي برسه
اونو از خاطره ها خط مي زنم
از دل تنگ تمومه آدم ها
از شب و روز خدا خط مي زنم
اگه دستم برسه به آسمون
با ستاره ها قيامت مي كنم
نمي ذارم كسي عاشق نباشه
ماه و بين همه قسمت مي كنم

Anonymous said...

آری آری زندگی زیباست

زندگی آتشگهی دیرینه پا بر جاست

گر بیفروزیش
رقص شعله اش
در هر کران پیداست

زندگی شعله می خواهد

شعله ها را هیمه پاینده
جنگلی هستی تو ای انسان
سر بلند و سبز باشی ای
جنگل انسان . . .

Anonymous said...

poutsalam samaneh khanoom...man ahle rasht hastam vali zanjan dars mikhonam.
khoshhal misham bedonam reshtato0on chiyeh?!!!!

N/A said...

بهم گفتی خداحافظ

تورو دیگه نمی خامت

بهت قول می دم از امروز

دیگه هیچوقت نمی خامت


بهم گفتی تو این روزها

ازت من می گذرم آسون

ببین ذرات عشقم را

همه حل شد توی بارون


خداحافظ چه آسون بود

چشات امشب چه آروم بود

ولی انگار که عشق من

مثل جغد روی بوم بود


سر شب که تو می رفتی

چشام پر می شد پر از غصه

ولی حالا دیگه نیستی

اینم از ماتم و قصه



ببین فهر طبیعت را

تو می خاستی منو خم کرد

عزیز دل بگو با من

دلت رو کی پر غم کرد


خداحافظ چه آسون بود

چشات امشب چه آروم بود

ولی انگار که عشق من

مثل جغد روی بوم بود


دیگه عشفو نمی فهمم

دیگه خون تو رگهام خشکید

بگو چشمهای غمگینت

چرا از عشق من ترسید



خداحافظ عزیز دل

برو دل کندن آسونه

دل خوش باور و تنهام

از این بازی دلش خونه



خداحافظ چه آسون بود

چشات امشب چه آروم بود

ولی انگار که عشق من

مثل جغد روی بوم بود






http://ir2song02.webng.com/3/1/amin%20rostami%20-%20khoda%20hafez
%20(www.ir2song.info).mp3

N/A said...


بهم گفتی خداحافظ

تورو دیگه نمی خامت

بهت قول می دم از امروز

دیگه هیچوقت نمی پامت


دیگه عشفو نمی فهمم

دیگه خون تو رگهام خشکید

بگو چشمهای غمگینت

چرا از عشق من ترسید

N/A said...

********************
(Unutabilsem)
*اگر بتوانم فراموش کنم*
********************


Hislerimdesin
جزئی از احساسات منی

Özlemimdesin
آرزوی منی

Sen acı sen tatlı günlerimdesin
تو در اوقات تلخ و شیرین منی

Unutmak kolay olsa
اگه فراموش کردن آسون بود

çoktan unuturdum
من خیلی وقت پیشها فراموشت میکردم

Böş vermek kolay olsa
اگه بی خیال شدن آسون بود

kendimi avuturdum
خودمو تسلی می دادم

Faydalar faydasız imkanlar imkansız
فواید بی فایده و ممکن ها غیر ممکن شده

Uzayan gecelerda saatler zamansız
در این شبهای طولانی ساعتها بی زمان شده اند

Ah ne yapsam ne yapsam kurtulabilsem
آه هر کاری می کنم که بتونم از این حالت خارج بشم

Ne yapsam gönlümu avutabilsem
هر کاری می کنم که بتونم به دلم آرامش بدم

Kendimi unuttum unutuldumda
خودمو فراموش کردم وفراموش هم شدم

Bir seni benim gibi unutabilsem
اگه بتونم تو رو مثل خودم فراموش کنم

Hiç olmazsa yolda bir gün kavuşabilsem
لااقل روزی از سال ها بهم می رسیدیم



http://webdisk.planet.nl/sahin445/publiek/album/TOP%2010/Emrah%20-%20Unutabilsem.mp3

N/A said...

باید فراموشت کنم

چندیست تمرین می کنم

من می توانم ! می شود !

آرام تلقین می کنم


حالم ، نه ، اصلا خوب نیست ....

تا بعد، بهتر می شود ....

فکری برای این دلِ آرام غمگین می کنم


من می پذیرم رفته ای

و بر نمی گردی همین !

خود را برای درک این ، صد بار تحسین می کنم


کم کم ز یادم می روی

این روزگار و رسم اوست !

این جمله را با تلخی اش ، صد بار تمرین میکنم
********************
اما مطمئنم که نمیتونم

N/A said...

بی تو طوفان زده دشت جنونم

صید افتاده به خونم

تو چه سان میگذری از اندوه درونم

بی من از شهر سفر کردی و رفتی

بی من از کوچه گذر کردی و رفتی

قطره ای اشک فرو ریخت به چشمان سیاهم

تا خم کوچه به دنبال تو لغزید نگاهم تو ندیدی

نگهت هیچ نیفتاد به راهی که گذشتم

چون در خانه ببستم دگر از پای نشستم

گوییا زلزله آمد

گوییا خانه فرو ریخت سرم

بی نو من در همه شهر غریبم

بی تو کس نشنود از این دل بشکسته صدایی

بر نخیزد دگر از مرغک پر بسته صدایی

تو همه بود و نبودی..... تو همه شعر و سرودی

چه گریزی ز بر من......که ز کویت نگریزم

گر بمیرم ز غم دل ...... به تو هرگز نستیزم

من و یک لحظه جدایی نتوانم نتوانم

بی تو من زنده نمانم

بی تو من زنده نمانم

Anonymous said...

تو رفتی
چه آرام و بی صدا
...
من ماندم
تنهای تنها
من ماندم تا همراه ابرها
بر اين كوير تشنه ببارم...
ماندم كه عشق را دلداري دهم...
ماندم كه رفتنت را ببينم....
ماندم كه تو فراموشم كني...
ماندم كه به ياد شبهاي انتظار
شمعي بيفروزم...
...

N/A said...


هر چه شکفتم تو ندیدی مرا

رفتی و افسوس نچیدی مرا

ماندم و پژمرده شدم ريختم
تا که به دامان تو آويختم


دامن خود را متکان ای عزیز
این منم ای دوست به خاکم مریز

وای مرا ساده سپردی به باد
حیف که نشناخته بردی ز یاد
حیف که نشناخته بردی ز یاد
حیف که نشناخته بردی ز یاد

همسفر بادم از آن پس مدام
میگذرم بی خبر از بام وشام
میرسم اما به تو روزی دگر
پنجره را باز گذاری اگر


http://www3.webng.com/zamin/music/eftekhari/to%20miyaei/04_%20To%20Nadidi%20Mara.mp3

N/A said...


چو مرغ شب خواندی و رفتی
دلم را لرزاندی و رفتی
شنیدی غوغای طوفان را
زخواندن وا ماندی و رفتی

به باغ قصه به دشت خواب
سایه ی ابری ست در دل مهتاب
مثل روح آزرده ی مرداب


دلم را لرزاندی و رفتی
چو مرغ شب خواندی و رفتی

تو اشک سرد زمستان را
چو باران افشاندی و رفتی
سیاه شب لاله افشان شد
کویر تشنه گلستان شد
تو می آیی
،آی تو می آیی، آی تو می آیی، وای تو می آیی

ز باغ قصه به دشت خاک
ز راه شیری پر مهتاب
تو می باری چون گل باران
به جان نیلوفر مرداب
سیاه شب لاله افشان شد
کویر تشنه گلستان شد
تو می آیی
، وای تو می آیی ،آی تو می آیی، وای تو می آیی


http://www3.webng.com/zamin/music/eftekhari/to%20miyaei/06_%20To%20Miyaei.mp3

N/A said...

به همین سادگی رفتی
بی خداحافظ عزیزم
سهم تو شد روز تازه
سهم من اشک که بریزم

به همین سادگی کم شد
عمر گلبوته تو دستم
گله از تو نیست میدونم
خودم اینو از تو خواستم

به جون ستاره هامون
تو عزیزتر از چشامی
هر جا هستی خوب و خوش باش
تا ابد بغض صدامی

تو رو محض لحظه هامون
نشه باورت یه وقتی
که دوست ندارم اینو
به خدا گفتم به سختی

من اگه دوست نداشتم
پای غم هات نمی موندم
واست این همه ترانه
از ته دل نمی خوندم

من اگه دوست نداشتم
پای غم هات نمی موندم
واست این همه ترانه
از ته دل نمی خوندم

اگه گفتم برو خوبم
واسه این بود که می دیدم
داری آب می شی ، می میری
اینو از همه شنیدم

دارم از دوریت می میرم ؛
تا کنار من نسوزی
از دلم نمی ری عمرم
نفسامی که هنوزی

تو رو محض خیره هامون
که نفس نفس خدا شد
از همون لحظه که رفتی
روحم از تنم جدا شد
روحم از تنم جدا شد

تو كه تنها نمي موني
من تنها رو دعا كن
خاطراتمو نگه دار
اما دستامو رها كن

دست تو اول عشقه
بسپرش به آخرين مرد
مردي كه پشت يك ديوار
واسه چشمات گريه مي كرد
گريه مي كرد
گريه مي كرد


ترانه بی خداحافظی رضا صادقی